Blog

LISTA DE CUMPARATURI PENTRU IARNA

 Iata alimentele care te ajuta sa treci cu brio peste sezonul rece!

 

  • Carnea slaba de porc - este bogata in Fier, are un efect benefic asupra sistemului imunitar, contine de  10 ori mai multa vitamina B1 decat carnea de vita, fiind deasemenea implicata in  in metabolismul energetic dar si in mentinerea tonusului muscular. Este o sursa foarte importanta de aminoacizi esentiali. Supusa unui tratament termic corespunzator, are o digestibilitate foarte ridicata, tine de foame si are o capacitate mare de satietate.  
  • Carnea de curcan - are o digestibilitate ridicata, contribuie la starea de bine si are efect antidepresiv datorita continutului ridicat de triptofan. Are proprietati antioxidante datorita continutului de vitamina E si Seleniu. Ajuta la reducerea colesterolului!
  • Pestele gras - ( somon, ton, macrou, sardine) sunt sursa principala de acizi grasi polinesaturati (omega 3) care are rol benefic in sistemul imunitar. Pestele este alegerea perfecta deoarece are rol benefic si asupra metabolismului energetic, crescand astfel capacitatea de adaptare la frig.

  • Fructele de sezon - Kiwi, Banane, Grapefruit roz, Ananasul, toate acestea fiind bogate in vitamine, minerale, fibre, apa, fitonutrienti etc., ajutand la detoxifierea si echilibrul organismului. Pentru ca au un continut crescut de fructoza, ele trebuie sa fie consumate cu moderatie, de preferat in prima parte a zilei.
  • Semintele si Nucile- semintele de floarea soarelui, dovleac, chia, in,susan, dar si nucile in cantitati moderate, asigura sursa necesara de vitamina E care are rol antioxidant, este esentiala pentru reproducerea speciei si metabolismul lipidelor, protejeaza pielea si celulele impotriva radicalilor liberi. 
  • Legumele - in special morcovul si ardeiul gras contin o sursa importanta de vitamina A - esentiala in procesul de vedere, de crestere, de dezvoltare osoasa si intervine in apararea organismului impotriva bacteriilor si virusurilor. 
  •  Musli sau Fulgii de ovaz -  acestea sunt mult mai mult decat delicioasele ceriale de dimineata. Fulgii de ovaz contin nutrienti care sunt esentiali in acest sezon, Zinc - rol benefic in sistemul imunitar si fibre solubile care au rol benefic in obezitate, dislipidemie, diabet zaharat, ateroscleroza, probleme cardiace. Persoanele cu intoleranta la gluten se pot bucura de un mic dejun sanatos optand pentru cerealele fara gluten.
 

  • Fasolea boabe - lintea, dar si mazarea au o sursa importanta de proteine vegetale, fibre alimentare, minerale, in special Mg, Fe, Ca, P si vitamine din complexul vitaminei B si vitamina E. Au efecte benefice in scaderea colesterolului, diabet, menopauza, accelerarea tranzitului, dausatietate pe o durata lunga de timp si nu ingrasa.

 PS. In sezonul rece senzatia de sete nu este perceputa la fel ca vara, asa ca daca apa este prea rece poti oricand sa bei un ceai ;) 

      Lasa un comentariu